Harry Rasing
  • HOME
  • PROFIEL
    • TRANSALP 2011
  • PROGRAMMA
  • UITSLAGEN
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • OVERIGE
  • MATERIAAL
    • STUMPJUMPER CARBON "29
    • S-WORKS M5
    • SINTESI 812
    • STEVENS STELVIO
  • MEDIA
    • FOTOS
    • VIDEOS
    • CONTACT
  • LINKS
  • TOMA CYCLES

Fietssportief.nl Cup in Liessel...

28/10/2012

0 Reacties

 
Foto
Afgelopen zondag stond Liessel op het programma. Ik was weer helemaal fit en stiekem dacht ik dan ook wel aan een podiumplek deze zonnige, maar vrij koude dag. 

De ronde die we voorgeschoteld kregen vond ik alleen niet zo heel geweldig. Echt veel zand, helemaal vlak, en best wat onoverzichtelijke stukken waar het zo mis kon gaan. Zaten wel een paar leuke snelle single-tracks in waar je stuurmans kunsten flink op de proef werden gesteld, maar zat je hier achter iemand kwam je er met geen mogelijkheid langs. Kon wel, maar dan lag je zo een meter lager op de motorcross-baan, of je hing in de struiken.

De startstrook was wel heel breed en vrij lang, alleen zoals al gezegd, heel zanderig! Bij het startschot deed ik naar mijn idee niks fout, gelijk goed weg maar op snelheid kwam ik niet echt. Toch niet gewend dat zand? In ieder geval vlogen ze mij aan alle kanten voorbij en kwam ik ernstig in het gedrang voor het eerste smalle pad. Zeker negen tot tien plekken verloren.

Eerste drie rondes reed ik dan eigenlijk ook achter de feiten aan…

Tempo lag goed hoog, en veel renners zaten er al snel flink doorheen had ik het idee. Veel fouten werden er gemaakt, en opeens gingen deze fouten zelfs over in valpartijen. Hiervan kunnen profiteren en kwam zo met drie andere renners los van de rest. Ik had nu zowaar zicht op plaats 3. Gijs Dohmen en Sjef Klerken waren er ondertussen wel vandoor gegaan, toch duidelijk de twee sterkste rijders momenteel.
Alles zag er dus goed uit, en ik had voor mijn gevoel nog genoeg energie over om dit tempo te kunnen volhouden. 
Alleen ging ik snel teveel foutjes maken achter elkaar puur door onoplettendheid. Waren echt simpele dingen als het inhalen van een langzamere renner, of net een verkeerd spoor in het zand kiezen. Maar telkens kwam ik dus fout uit waardoor ik in de remmen moest, en even moest wachten op een volgende inhaal mogelijkheid. 

Hierdoor ontstond dus telkens een gat, en dit telkens weer dichtrijden kostte gewoon super veel energie op zo’n snelle ronde. Na een derde fout lukte het dan ook niet meer om bij te komen, en reed ik alleen rond op een zesde plek.  
Zo zonde achteraf gezien, want had ik in deze situaties telkens attent gereageerd had ik zo tot de laatste ronde mee kunnen doen voor een plekje op het podium.

Nu dus zesde geworden, wat opzich niet slecht is, maar echt tevreden was ik ook zeker niet.
In het klassement sta ik nu op een vierde plek... 3 punten achter op de nummer drie Jannick Schmets, en 1 punt voor op David Weishaupt. Word dus vol aan de bak in Weert, Schweiberg en Brunssum, waar ik hopelijk mijn voordeel kan halen uit het klimwerk. 

0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Archieven

    Mei 2021
    December 2020
    Mei 2020
    Juli 2017
    September 2016
    Augustus 2016
    Juni 2016
    April 2016
    Januari 2016
    December 2015
    November 2015
    Oktober 2015
    Augustus 2015
    Februari 2015
    Januari 2015
    December 2014
    November 2014
    Oktober 2014
    Juli 2014
    Juni 2014
    Mei 2014
    April 2014
    Februari 2014
    November 2013
    Juli 2013
    Juni 2013
    Mei 2013
    Februari 2013
    Januari 2013
    December 2012
    November 2012
    Oktober 2012
    Juli 2012
    Juni 2012
    Mei 2012
    April 2012
    Januari 2012
    November 2011
    Oktober 2011
    September 2011
    Juli 2011
    Juni 2011
    Mei 2011
    April 2011
    Maart 2011
    Oktober 2009
    Augustus 2009

Powered by Create your own unique website with customizable templates.