
In het begin van het jaar bij het maken van de planning, en met de Transalp in het vooruitzicht, leek het me mooi om Limburgs Mooiste en Raid des Hautes Fagnes te combineren, als laatste test voor mezelf zeg maar.
Echter hoe dichterbij dit weekend kwam des te meer ging ik van die idee afzien. Uiteindelijk na de Ardennes trophy besloten om Limburgs Mooiste te laten schieten, en geheel uitgerust te gaan voor de RDHF. Naar mijn idee toch genoeg kilometers gemaakt de laatste tijd, mede dankzij het schitterende weer, en of de conditie dus in orde is zal morgen wel blijken.
Qua trainen was deze week niet bepaald ideaal door de vele regenval en heb zelfs een dag de TACX uitgehaald en een duurtraining op zolder uitgevoerd onder het genot van een film. Dit is overigens zeer goedbevallen en zeker voor herhaling vatbaar!
Toch wilde ik wel nog wat kilometers op de mountainbike maken voor de RDHF en dit heb ik ook op vrijdag gedaan in de vorm van een Limburgs Mooiste verkenning...
Echter hoe dichterbij dit weekend kwam des te meer ging ik van die idee afzien. Uiteindelijk na de Ardennes trophy besloten om Limburgs Mooiste te laten schieten, en geheel uitgerust te gaan voor de RDHF. Naar mijn idee toch genoeg kilometers gemaakt de laatste tijd, mede dankzij het schitterende weer, en of de conditie dus in orde is zal morgen wel blijken.
Qua trainen was deze week niet bepaald ideaal door de vele regenval en heb zelfs een dag de TACX uitgehaald en een duurtraining op zolder uitgevoerd onder het genot van een film. Dit is overigens zeer goedbevallen en zeker voor herhaling vatbaar!
Toch wilde ik wel nog wat kilometers op de mountainbike maken voor de RDHF en dit heb ik ook op vrijdag gedaan in de vorm van een Limburgs Mooiste verkenning...
Iets voor de middag ben ik vertrokken richting Avantis om vanuit daar te starten en tevens foto's te maken om op die manier de mensen op het mountainbike-forum te kunnen informeren over de toestand van het parcours.
Na nog geen 500m op de route te zitten werd me al gelijk duidelijk dat het een waterballet zou gaan worden, en ik dus ook zeker niet de geplande 85km lus zou gaan volrijden. Zo trof ik namelijk de eerste landweg aan...
Na nog geen 500m op de route te zitten werd me al gelijk duidelijk dat het een waterballet zou gaan worden, en ik dus ook zeker niet de geplande 85km lus zou gaan volrijden. Zo trof ik namelijk de eerste landweg aan...
De route ging in het begin hoofdzakelijk over landwegen op Duitsgrond gebied, opzich niet heel bijzonder maar als eerste kilometers voor een lange tocht nooit verkeerd. Eenmaal bij het Vijlenerbos aangekomen begon de route pas echt leuk te worden, maar ook de ondergrond begon natter en natter te worden. Boven op het plateua in het Vijlenerbos was het dan ook een drassige bende waardoor de remmen opeens lichtelijk begonnen aan te lopen, en op een steile klim begon ik bijna last te krijgen van chainsuck had ik het idee.
Gelukkig volgde na de afdaling in Camerig een flink stuk asfalt waardoor de fiets weer wat schoon werd door het opspattende water, de regen was in deze situatie dus wel ff zo handig. Zo ben heb ik de route nog verder gevolgd tot onderaan in Gulpen en toen vond ik het wel leuk geweest, had namelijk geen zin om mijn materiaal onnodig kapot te rijden tijdens een training.
Met nog een extra lus over de weg kwam ik zo toch aan een dikke 3,5 uur training op een lekker rustig tempo. Wel tevreden, maar had toch liever de 85km offroad gereden met droge omstandigheden. ;)
Gelukkig volgde na de afdaling in Camerig een flink stuk asfalt waardoor de fiets weer wat schoon werd door het opspattende water, de regen was in deze situatie dus wel ff zo handig. Zo ben heb ik de route nog verder gevolgd tot onderaan in Gulpen en toen vond ik het wel leuk geweest, had namelijk geen zin om mijn materiaal onnodig kapot te rijden tijdens een training.
Met nog een extra lus over de weg kwam ik zo toch aan een dikke 3,5 uur training op een lekker rustig tempo. Wel tevreden, maar had toch liever de 85km offroad gereden met droge omstandigheden. ;)
Hopelijk kloppen de verhalen van de locals in Malmedy dat de regenval daar enigzins mee is gevallen, dan zouy dat betekenen dat we een niet al te nat parkoers voor de wielen krijgen morgen. En dan word het 115km echt genieten!! Maar anders....